Donnerstag, 13. Februar 2014

Flowery Hearts

Diese niedlichen Herzchen habe ich gestern nach Anleitungen von Linda gehäkelt:

These cute little hearts I crocheted yesterday according to Linda's patterns:

Sweet Lacy Heart (türkis/weiß - turquoise/white)
Sweet Lacy Flower Heart (rosa/grau - rose/grey)

Gefallen Sie Euch auch so gut? Ich bin ganz verliebt! ♥ Entscheiden könnt ich mich nicht, ich mag beide Muster gleich gern. Die weiße Blume erinnert mich ein wenig an Edelweiss. Diesmal hab ich die Herzchen einfach mit Bastelwatte gefüllt, aber ich wollte mir sowieso demnächst getrockneten Lavendel bestellen (kennt jemand vielleicht einen besonders günstigen Shop?), dann häkele ich noch ein paar neue Herzchen und fülle sie damit :-). Schade daß die Fotos so dunkel geworden sind, aber bei dem grauen Regenwetter heute war's leider nicht besser hinzubekommen!

Do you also like them so much? I'm totally in love! ♥ I couldn't decide, I like both patterns equally. The white flower reminds me a bit of edelweiss. This time I filled them with simple stuffing, but anyway I wanted to order some dried lavender soon, so I will crochet some further little hearts then and fill them with it :-). It's too bad that the photos became so dark, but in this grey rainy weather today it wasn't possible to make better ones!


Linking up with: Haekel-LiebeStash-buster Link Party



Welcome Erika from Erika's Crafts Corner
and Gomitoli e bijoux (is this your blog?)





Kommentare:

Angélique hat gesagt…

So lovely! I like the blue one most.
Here it's very dark weather too, but it's warm and dry inside and, most important: my crochet work is here inside LOL Have a nice cosy evening dear Nata!

Melatia hat gesagt…

They're really cute, Nata, and your idea to stuff the next one with lavender will make them even lovelier! :)

Crissi hat gesagt…

So lieb!!!!
Tschüssi Nata, schönen Abend
Crissi

Stins hat gesagt…

Very sweet those hearts... So nice as a little present!
Love from Mirjam.

strick-blume hat gesagt…

Sehr edel sehen deine Herzen aus. Ich könnte auch nicht sagen welches mir besser gefällt. Beide haben ihren Reiz.
Lieben Gruß
von Ariane

Nicole -Maaksels en Meer- hat gesagt…

Oh how sweet, I like them both!

linda hat gesagt…

They have turned out beautifully Nata, I'm so glad you found the pattern easy to make. :)

Muscetta hat gesagt…

Both hearts are very beautiful. I like them both. Tina

gomitoliebijoux hat gesagt…

Ciao sono una tua nuova follower, complimenti per il blog e questi cuori sono davvero molto carini! Ciao Emanuela

Alessandra Poggiagliolmi hat gesagt…

really adorable!!!!
xxxxx Ale

Thomasina Tittlemouse hat gesagt…

Oh these are lovely too! I could spend a good deal of my day hooking up hearts in one shape or form. Pity work has to take first place! Happy Valentine's Day Nata! E x

Dagmar hat gesagt…

Nata, krásná srdíčka jsi uháčkovala ke Sv. Valentýnovi. Dáreček z lásky potěší nejvíc. Měj se hezky. :-)

Handmade and off-centered hat gesagt…

Found you through stash-busters. Love the hearts, so sweet!

-Birgitta

Preeti hat gesagt…

I love your hearts, Nata! They look so lovely :)