Sonntag, 9. Juni 2013

New Old Love

Heute kann ich doch tatsächlich ein neues Label aufmachen: Sticken bzw. Stitching!! Früher hatte ich mal eine Phase, wo ich sehr viel gestickt habe: Gobelinbilder, (vorgezeichnete) Tischdecken, Kreuzstichkissen. Aber das ist schon Jahre, wenn nicht Jahrzehnte her. Wie ist es mit Euch, stickt Ihr gerne? 
Vor einer Weile kam ich dann das erste Mal wieder in Versuchung, als ich Preetis tolles Bild sah. Nun hab ich mich kürzlich mal bei StickTeufelchen umgesehen, und was soll ich sagen?! Bei all den traumhaften Stickereien, die es dort gibt, hätte ich am liebsten gleich eine riesige Bestellung aufgegeben :-). Der alte Virus ist definitiv wieder da! Aber ich hab ganz brav entschieden, erstmal mit 1 Teil anzufangen, hihi. Ihr könnt sicher schon erkennen, was es wird, gell?!
Today I actually can start a new label: Stitching!! In the past I had a period where I stitched very much: Gobelin pictures, (prepainted) tablecloths, cross stitch cushions. But that's years if not decades ago. How about you, do you like stitching?
A while ago, when I saw Preeti's wonderful picture, it was the first time that I was tempted again. Now lately I browsed around at Stickteufelchen and what shall I say?! Seeing all those heavenly embroideries they offer, I'd loved nothing better than to place directly a big order :-). The old virus is definitely back! But I decided very well-behaved to start only with 1 piece first, teehee. You surely can already identify what's in the making, can't you?!


Und nun sag ich für heute tschüs, meine Lieben, mit dem ersten Händchenvoll leckerer Kirschen vom Lidl-Baum ;-). Bis bald!!
And now I say good-bye for today, my lovelies, with the first handful of jummy cherries from the Lidl-tree ;-). See you soon!!



Kommentare:

Chel C hat gesagt…

I am just looking at my huge cross stitch jug of flowers that hangs on my wall and the date is 2004! Can it really be 9 years since I last did this? How time flies. So, while I am contemplating I will dream of eating those cherries too. I can't wait to visit the market tomorrow for a bag. Blogland seems to be full of these today. Have a wonderful week. Chel x

marmarel hat gesagt…

I was cross-stitching for years ago and I still have all the materials. Perhaps some day I wil pick it up again, just as sew.

Anna hat gesagt…

With cherries it's more easy to work !
Have a nice week !
Anna

Rajeswari hat gesagt…

Cross stitch is always so pretty and delicate work. I too love it, but with small kids in the house i find it unsafe to do with the needle. Will deff find my old love too..Hope you have a great time stitching and you must pass on some cherries here :)

TACIStudio hat gesagt…

How beautiful!

Babajeza hat gesagt…

Ich sticke gerne, aber jetzt ist nicht die Zeit dazu. Ich spar mir das für nach der Pensionierung auf. ;-) Wenn ich dann noch genug sehe.

Jitu=) hat gesagt…

Hallo Naty,
es wird bestimmt sehr schön! Meine Mama stickt und ich hab viele Deckchen und auch Bilder von ihr. Mir gefällt es sehr, aber ich kann das nicht.
Ruhige Woche,
J.

Hindustanka hat gesagt…

Ahh.. yummy cherries! I want to :)
Well, even I saw Preeti's embroidery and got a wish to start doing it too. But no try so far, too busy.
I look forward to see your finished work.

Hilde hat gesagt…

Oh, the cherries look yummy :)
Enjoy the stitching, it is coming along beautifully. Can't wait to see it finished!

Connys Cottage hat gesagt…

Hallo,

das sieht vielversprechent aus.
Ich habe in paar Monate zurueck alte Stickhefte in einen shop gekauft. Es sind wundervolle Motieve dabei. Nur hatte ich bis jetzt noch keine Zeit daran zu beginnen. Aber das kommt noch.

Sei Herzlich gegruesst von Conny

Preeti hat gesagt…

Oh ! I missed this post.
Welcome back to stitcher's club, Nata!!:)
Last month I could not do much of stitching but isn't it a wonderful needlecraft with lots of colour details? It requires patience and time but the results are very delicate and beautiful.
Is it a rooster?

nadelfun hat gesagt…

nein... nein... nein... das fange ich jetzt nicht auch noch an ;c)
auch nicht, wenn ich dein Stickbild schon mal sehr interessant finde und es mir fast schon in den Fingern kribbelt *lach*

viel Spaß weiterhin beim Sticken :c)