Samstag, 11. Mai 2013

My Fifth Blog Award !!

Heute möchte ich gerne die Fragen der lieben Ana von Days of Yarning beantworten. Denn... ich bekam von ihr den Liebster Award, juchhu!! Vielen vielen Dank nochmal :-)). Und nun geht's los, es sind wieder dieselben Regeln zu befolgen:
Today I like to answer the questions of dear Ana from Days of Yarning. Because... I got a Liebster Award from her, yippieh!! Many many thanks again :-)). And here we go, there were the same rules to follow again:


1) Beantworte die 11 Fragen / Answer 11 questions
2) Erzähle 11 Dinge über Dich selbst / Give 11 facts about yourself
3) Stelle 11 neue Fragen / Ask 11 new questions
4) Nominiere 11 andere Blogs, die weniger als 200 Followers haben, und informiere sie / Nominate 11 other blogs with less than 200 followers and inform them

1) Anas Fragen / Ana's questions:

1. Warum hast du begonnen zu bloggen? / Why did you start blogging?  
Wenn man lange Zeit Blogs nur liest, will man irgendwann auch unbedingt selbst damit anfangen ;-). / If you're only reading blogs for a long time, some day you absolutely want to start one yourself ;-).
2. Welches ist deine liebste Jahreszeit und warum? / What is your favorite season and why?
Der Sommer, weil er warm und sonnig ist und mich fröhlich macht. / Summer, because it's warm and sunny and makes me happy.
3. Was ist dein liebstes Dessert? / What is your favorite desert?
Eis / Icecream
4. Kaufst du Wolle normalerweise für ein bestimmtes Projekt, oder entscheidest du dich für ein Projekt erst nach dem Wollkauf? / Do you usually buy yarn for a specific project, or do you usually think of a project after buying the yarn?
Beides, aber das zweite kommt häufiger vor ;-) / Both, but the second happens more often ;-)
5. Was häkelst du am liebsten? / Which item do you like to crochet the most?
Granny Squares. / Granny Squares.
6. Wo würdest du sonst noch gerne leben? / Where else did you like to live?
 Vielleicht Schottland oder England. / Maybe Scotland or England.
7. Was sind deine Lieblingsfarben? / What are your favorite colors?
Orange, blasses Rosa, Pink, helles Grün / Orange, pale rose, pink, light green
8. Was bereust du, nie getan zu haben? / What do you regret you never did?
Im Moment fällt mir nichts Schwerwiegendes ein. / At the moment nothing serious comes into my mind.
9. Welchen Ort würdest du am liebsten einmal besuchen? / What is the place that you would like to visit the most?
Die Stadt Rothenburg. / The city Rothenburg.
10. Was ist deine Lieblingsblume? / What is your favorite flower?
Gänseblümchen, Wiesenschaumkraut, Klatschmohn und Pfingstrosen. / Daisies, cuckoo flower, red poppy and peonies. 
11. Nenne eine historische Persönlichkeit, mit der du dich gerne unterhalten würdest, und sage warum. / Name an historical figure with whom you would like to have a conversation with, and why.
Es gibt keine spezielle. / There's no special.

2) 11 Dinge über mich / 11 facts about me:


1. Ich mag Burgen und alte Ruinen. / I like castles and old ruins.
2. Als Kind habe ich lieber mit meiner Carrerabahn gespielt als mit Barbies. / As a child I preferred playing with my slot car racing track to playing with Barbie dolls.
3. Als Kind habe ich gern im Pflaumenbaum gesessen und Comics gelesen. / As a child I liked sitting in the plum tree reading comics.
4. Ich liebe Karamell sehr, und ich mag gern Nougat. / I love caramel very much, and I like nougat.
5. Ich mag die frühen Morgenstunden, die ich ganz für mich allein hab. / I like the early morning hours I have just for me.
6. Ich mag schöne Briefmarken. / I like beautiful stamps.
7. Ich mag Briefpapier und Aufkleber. / I like stationary and stickers.
8. Ich liebe es, im Bett vor dem Einschlafen zu lesen. / I love reading in bed before falling asleep.
9. Ich mag Second-Hand Sachen. / I like second-hand things.
10. Ich bin ein sehr emotionaler Typ. / I'm a very emotional kind of person.
11. Ich mag sehr gern Perlen aus Fimo, Glas, Holz und Kunststoff. / I like beads out of polymer clay, glass, wood or plastics very much.
  
3) Stelle 11 neue Fragen / Ask 11 new questions

1. Welche Farbe magst du überhaupt nicht? / Which color do you like not a bit?
2. Tuch oder Stola? / Shawl or wrap?
3. Deine Lieblingszahl? / Your favorite number?
4. Magst du Glitzer? / Do you like glitter?
5. Dein Lieblingsobst? / Your favorite fruits?
6. Liest du die Tageszeitung? / Do you read the daily newspaper?
7. Putzt du gerne? / Do you like cleaning?
8. Bzgl. Zimmerpflanzen: Magst du lieber Grünpflanzen oder blühende? / Talking about indoor plants: Do you prefer foliage plants or blooming ones?
9. Magst du lieber kurze oder lange Ketten? / Do you prefer short or long necklaces?
10. Postkarte oder Grußkarte? / Postcard or greeting card?
11. Magst du Gesellschaftsspiele? / Do you like parlor games?

4) Nominiere 11 andere Blogs, die weniger als 200 Follower haben, und informiere sie / Nominate 11 other blogs with less than 200 followers and inform them

Hier in alphabetischer Reihenfolge die 11 wunderbaren Blogs, die ich diesmal ausgesucht habe:
Here in alphabetical order the 11 wonderful blogs I've chosen this time:

Daphne en de Wereld
draad en papier
Elizy Art Crochet
FitzBirch Crafts
Metsmaakgehaakt
Schnuffelwolle
Stins
strickausspoeck
Studio 92 designs
sweetpea family
Y:1962!!

Ich hoffe Ihr freut Euch! Oh und bitte fühlt Euch nicht irgendwie verpflichtet, seht es einfach als kleine Anerkennung :-)
I hope you're pleased! Oh and please don't feel obliged in any way, just see it as a little appreciation :-)



Kommentare:

Stins hat gesagt…

Dear Nata, thank you so much ! I really appreciate your gesture! I don't do awards anymore I'm afraid....
But I love it that you thought of me...;-)
Love from Mirjam.

sweetpea family hat gesagt…

Thank you so much for my lovely award x

Yvonne Ruurlo hat gesagt…

Leuk dat ik in je lijst sta!! Voel me zeer vereerd.

Daphne hat gesagt…

Hi Nata! Thank you so much! I was very surprised, it's my first award!! :D

Liebe Grüsse, Daphne

Preeti hat gesagt…

Congrats, Nata!!

Metsmaakgehaakt hat gesagt…

Thank you so much for this award!!

Hilde hat gesagt…

Thanks for the award, a nice surprise!

Hilde hat gesagt…

Hello Natas,
It took some time, but I've finally followed (some of) the rules of the award: http://draadenpapier.blogspot.nl/2013/06/friese-tas-haken-award.html
Thanks again, Hilde