Sonntag, 12. Mai 2013

Men's Winter Blanket



Erinnert Ihr Euch noch an die Grannydecke, die ich letztes Jahr angefangen hatte? Hier und hier hatte ich darüber berichtet. Eigentlich ist sie schon seit Januar fertig (unschwer am Schnee auf den Fotos zu erkennen ;-)) und ich wollte nur nochmal bessere Bilder bei schönem Wetter machen. Aber wie das so ist... nun ist Mai und ich hab immer noch nicht neu geknipst! Typisch ;-). Deswegen zeig ich Euch jetzt einfach die Fotos, die ich damals gemacht hab, bevor noch mehr Zeit ins Land geht!
Do you remember the granny blanket I started last year? Here and here I reported about it. Actually it's already finished since January (readily identifiable by the snow on the photos ;-)) and I only wanted to make better photos in clear weather. But what with one thing and another... now it's May and I still haven't taken new photos! Typical ;-). So I simply show you the photos now that I made back then before still more time's going by!


Die Decke mißt sage und schreibe 1,45 x 1,80 m! Meine Männer wollten mal etwas "männlichere" Farben, daher die Farbwahl und letztendlich auch der Name :-). Ich hab mit einer 4er Nadel gehäkelt und dies ist das Garn:
Mehrfarbig (13 Knäule): Pro Lana Wool-Mix Color, 80 % Polyacryl, 20 % Wolle, 130m/50g
Creme (9 Kn.), Dunkelbraun (4 Kn.) und Hellbraun (3 Kn.): Pro Lana Star, 100 % Polyacryl, 135m/50g
The blanket's size is a whopping 1,45 x 1,80 m! My men wanted more "mennish" colors, therefore the color selection and finally also the name :-). I crocheted with a 4 mm hook and this is the yarn:
Multi-colored (13 skeins): Pro Lana Wool-Mix Color, 80 % polyacrylics, 20 % wool, 130m/50g
Off-white (9 sk.), Dark (4 sk.) and Light Brown (3 sk.): Pro Lana Star, 100 % polyacrylics, 135m/50g

Die einfarbigen Knäule sind so gut wie aufgebraucht, beim weißen mußte ich sogar mit Restfäden stückeln zum Schluß. Von dem mehrfarbigen Garn dürfte ich eigentlich noch einen guten Rest haben, weiß aber gerade nicht genau wieviel.
The unicolored skeins are nearly used up, for the white I even had to patch up leftover threads. Actually there must be a good balance of the multicolored yarn but I just don't know how much.


Ich hab angefangen mit einer Fläche von 7 x 11 vierreihigen Granny Squares, die ich mit der Joining-as-you-go Methode verbunden hab. Dann 4 Reihen Rand rundherum (2 beige, 1 braun, 1 beige). Als nächstes 2 Reihen kleine zweireihige Grannies und wieder 4 Reihen Rand (1 beige, 1 braun, 2 beige) um alles herum. Nun nochmal eine Runde vierreihige Squares. Die abschließende Bordüre besteht aus 1 Reihe beige, 2 Reihen Braun, 5 Reihen Multicolor und zum Abschluß eine kleine Muster-Bordüre in braun-weiß. Das Muster dafür hab ich mir irgendwo notiert, sobald ich es finde, reiche ich es nach ;-).
I started with a section of 7 x 11 four-rowed granny squares using the joining-as-you-go method. Then 4 rows all around (2 light brown, 1 dark brown, 1 light brown). Next I joined 2 rows of small two-rowed grannies, and another 4 rows all around (1 light brown, 1 dark brown, 2 light brown). Now again one round of four-rowed squares. The final border consists of 1 row light beige, 2 rows dark brown, 5 rows multicolor and completing a little brown-white edging. The pattern therefor I've written down somewhere and give it later to you as soon as I've found it ;-).






Frau Sommer mag die Decke auch! - Mrs. Summer likes the blanket, too!






Hello Berber from Metsmaakgehaakt!!




Kommentare:

Chel C hat gesagt…

My oh my, how beautiful is this?! I remember reading earlier in the year on your progress so well done on completing it. I'm still going strong with mine but it gets a little bit warm at the moment when it is on my lap. Congrats!! Chel x

Alessandra hat gesagt…

You did it!!!!! Bravissima Nata!!!
I love your curious cat!!!
xxxx Ale

Angélique hat gesagt…

What a beautiful blanket! That was definitely a lot of work. Well done!

Preeti hat gesagt…

Very nice blanket, Nata!:) I also liked the border you have done, very pretty!

ljubinka hat gesagt…

Beautiful blanket!!
Cat <3!
Greetings!:)

Hilde hat gesagt…

Beautiful blanket, Nata, I like how you combined the squares, and the earthy colours. Great job, well done :) Great photos, your cat is so sweet!

Anna hat gesagt…

Gorgeous ! And not only for mens...
Have a nice week.
Anna

Crissi hat gesagt…

Oh Nata, spitze! Selbst dem Stubentiger gefällt sie!
Grüßle und eine angenehme Woche
Crissi

Ana Figueira hat gesagt…

Your blanket is beautiful and looks very warm and comfortable - I love the pictures of your cat all snuggled up in it!

nadelfun hat gesagt…

*wow*... die ist ja irre schön! Und die Farben finde ich auch klasse, würde ich jetzt auch so nehmen ;c)...

Deine Zusammenstellung ist echt klasse und beflügelt schon mal meine Fantasie *lach*... ;c)

schönen ☼ Tag noch... und liebe Grüße

Astri hat gesagt…

This is beautiful and indeed "manly". :-)

Kara @ Petals to Picots Crochet hat gesagt…

I love this! Very manly indeed :)

Marie hat gesagt…

Very nice. The colors are perfect and it's so cozy looking.

Rein hat gesagt…

Sieht super aus!

Jitu=) hat gesagt…

Die Decke ist wunderschön!!! Schöne Farben und auch schönes Muster.
Ich habe verschieden, meine Decke nicht mehr zu häkeln. Ich habe zu solchen langen Projekten keine Geduld.
J.=)

Pammy Sue hat gesagt…

You've made a beautiful blanket for your men! I love to see a good "manly" blanket with manly colors once in a while. Rainbow colors are getting old in the crochet world. Same old same old all the time. Congratulations on finishing it. It must have taken a lot of time and patience. Beautiful!

Elisabeth hat gesagt…

Lovely blanket! Congratulations! Your cat is the cutest :) xx

pinkpaillette hat gesagt…

Wunderschön! Ganz tolle Arbeit!