Donnerstag, 4. April 2013

Colorful Crochet Hooks

Nachdem ich schon öfter toll mit Fimo verzierte Häkelnadeln gesehen hatte, wollte ich das unbedingt auch mal selbst probieren. Die meisten natürlich mit Pünktchenmuster, das ist immer süß! Ich bin sehr zufrieden damit, zumal es die ersten sind. Was meint Ihr? Erst war ich etwas skeptisch, weil der Metallteil oben so kurz ist. Ich hatte das Fimo so weit hochgezogen, um den flachen Teil der Nadel, wo die Größe eingestanzt ist, zu verdecken, der stört mich nämlich immer ;-). Aber nach dem ersten Test waren alle Zweifel beseitigt, es häkelt sich sehr gut damit!
Now and then I saw nicely with polymer clay decorated crochet hooks, so I absolutely wanted to try this myself as well. Most of them naturally with polka-dot pattern, that's always sweet! I'm very satisfied with them, especially as they are my first ones. What do you think? First I was a littly sceptic because the metal part at the top is so short. I had pulled the polymer clay so high up to cover the flat part of the needle where the size is debossed, 'cause that's always annoying me ;-). But after the first test all doubts were resolved, crocheting works very well with them!

So hab ich's gemacht: Ich habe schmale metallene Häkelnadeln verwendet, solche ohne Griff. Dann erst einmal mit der Grundfarbe ummantelt und mit einem Holzbrettchen glatt gerollt. Dann in Weiß (bzw. Dunkellila) mini Pünktchen aufgesetzt und nochmal gerollt. Die Pünktchen sollten recht klein sein, da sie sich durch das Plätten noch vergrößern. Bei der gestreiften Nadel hab ich erst zwei ganz lange dünne "Würste" gerollt, diese dann um die Nadel gewickelt und ebenfalls mit dem Brettchen glatt gerollt. Backen im Ofen nach Anleitung auf der Fimopackung, und fertig!
That's how I made them: I took slim metal crochet hooks, the ones without handle. Then first covered with the basic color and smoothed them by rolling under a small wooden board. Then I put the little dots in white (respectively dark purple) on and rolled again. The dots have to be rather small because they enlarge by being rolled. For the striped hook I rolled first two long thin "sausages", then winded them around the needle and also smoothed them by rolling with the small wooden board. Baking in the oven according to instructions on the polymer clay packet, and you're done!






Hello Odna!

Kommentare:

Rajeswari hat gesagt…

So pretty! I too love polka dotted crochet hooks. Especially like the red and aqua ones :)

Kerstin Lungmuss - Rizi - hat gesagt…

Ein ganz wunderbare Idee!
Lieben Gruß Kerstin

Chel C hat gesagt…

These look like fun! I will try these next week during my Easter break. Thanks for showing us how. Take care. Chel x

Ana Figueira hat gesagt…

What a great idea! Your hooks look fabulous!

maree hat gesagt…

Sehr gut sind sie dir gelungen! Ein kleiner Tipp noch: lackier sie noch mit Klarlack, sonst werden die irgendwann unansehnlich. Entweder mit dem Speziallack von Fimo oder mit klarem Nagellack - etwas umständlicher aber auch billiger!

P.S.: Ich ummantele auch Nadeln mit Griff mit Fimo. Ist gar kein Problem. Ausprobiert hab ich es bisher mit Addi Wollhäkelnadeln und Prym Nadeln (die mit dem schwarzen Griff)

Jitu=) hat gesagt…

Die sind wunderschön, Naty. Am besten gefällt mir der orangen. :o)
J.=)

Ria Vos-Tiemissen hat gesagt…

He Nata,
These look so great. What a nice idea!
Greetings Ria

Sangeetha hat gesagt…

Your hooks are looking super. Thank you for the idea.

Sangeetha hat gesagt…

Thank you for your lovely comments. The basketweave is from a video by mikey and the shells and diamond is from a video by Yolanda https://www.youtube.com/watch?v=AJ5ctMpCgTQ
Hope this is helpful. Regards

Shippymolkfred hat gesagt…

Hallo Nata
Ich finde Deine Haekelnadeln super.
GLG Shippy

Ria Vos-Tiemissen hat gesagt…

Hey Nata,
Thanks for the feedback. I changed my profile settings so I hope that the problem is solved.
Greets Ria

Studio 92 designs hat gesagt…

I really like your crochet needles. They are so fun and colorful.

Thanks for your sweet comments on my blog. I appreciate you stopping by.

myworldofwool hat gesagt…

Lovely! I looooove your crochet hooks!
Many thanks for your sweet comment on my blog! I am happy thaks to you!

nadelfun hat gesagt…

Die sind alle toll geworden... und man kann sehr gut damit arbeiten :-) *grins*
Ich hab das Ummanteln leider immer noch nicht ausprobiert *schäm*

Nicole Maaksels en meer hat gesagt…

Oh, wie glücklich mit den schönen Farben!

Daphne hat gesagt…

Hi Nata!
These crochet hooks are so beautiful!! I was visiting your amazing blog for a short while last night, and now, finally, time to write a comment :D You make so many lovely things!! And the Postcrossing button looks great in your sidebar!

Schönen Tag noch und liebe Grüsse!!
Daphne

Elli hat gesagt…

Ciao Nata
Du hast einen sehr schoenen Blog!
Deswegen bin ich seit heute ein neuer follower ... wenn du mich besuchst ... ich wuerde mich freuen. :-)
Bye, bye Elli

Preeti hat gesagt…

They are so pretty! I liked all of them:)

cristina hat gesagt…

Hello Natas! I do not understand you want to say respect my email. You can not contact me? this is the email: myworldofwool@gmail.com
I do not understand much about computers ... sorry if there is a mistake ... Thanks for telling me all this, if you can tell me better, I do not know what problem you say. Thank you.

Natas Nest hat gesagt…

Hello Cristina,
I meant the "no-reply" problem that happens to many bloggers. When you comment on a post, the blogger gets an e-mail about your comment and can answer you right back by e-mail. But if your e-mail address is not stated at the right place in your settings, it will not show up in the e-mail to the blogger. Instead of it he will be given the term "no-reply". So the blogger has to answer you on your or his blog. Do you know how I mean now? You can change this easily in your settings if you like :-). Have a look at my right side bar, the girl with the help sign. There you find links to detailed instructions how to change your settings easily. Thanks for telling me and if there's something you don't understand please don't hesitate to contact me again! Have a nice day :-)

Crissi hat gesagt…

Hallöchen Nata,
das mußte ich mit allen Häkelnadeln machen, aber leider, weil ich diese dünnen Nadeln mit den Fingern nicht mehr greifen kann. Natürlich habe ich sie nicht sooooo hübsch verziert wie Du!!
Grüßle und ein schönes WE
Crissi

Gingini hat gesagt…

O wow! Goed idee! :D