Sonntag, 10. März 2013

Sunday Sayings & Peppermint Tea


Wie steht's mit Euch, mögt Ihr Pfefferminztee? Ich mag ja alle möglichen Sorten Tee, je nach Stimmung, Wetter, Situation... aber Pfefferminztee geht bei mir immer ♥. Allein der typische Geschmack ist toll. Aber auch als Medizin war er schon von klein auf mein liebster Tee. Ein echter Allrounder: Für's Bäuchlein, bei Erkältung (am besten mit Honig und Zitrone), und nun habe ich gelesen, daß er auch bei Kopfschmerzen und Migräne helfen soll. Bisher hab ich mir in dem Fall ja immer Pfefferminzöl auf die Stirn/Schläfen gerieben, aber das nächste Mal werde ich auch hier zum geliebten Tee greifen :-).
How about you, do you like peppermint tea? I like all sorts of tea, depending on mood, weather, situation... but peppermint tea always works for me ♥. The very typical taste is great. But it was also my favorite medicine tea already since childhood. A real allrounder: For the stomach, during a cold (best with honey and lemon), and now I read that it should help also against headaches and migraine. Up to now, in this case I always rubbed peppermint oil on forehead/temples, but next time I will reach for my beloved tea here as well :-).

Habt einen schönen Sonntag! - Have a nice Sunday!


Herzlich willkommen, Shippy von Shippymolkfred!

Kommentare:

Chel C hat gesagt…

I grow black peppermint for my peppermint tea. It's slightly stronger and I use a little stainless steel tea ball to put the leaves in so they can infuse. It's so refreshing. Take care. Chel x

Elisabeth hat gesagt…

Yum! I love peppermint tea - it's my second favourite after chamomile :) I've never tried it with honey and lemon for a cold though. I often just drink boiled water with honey and lemon to help but next time I'll try peppermint tea with it! Elisabeth x

Ana Figueira hat gesagt…

Hello Nata, I have nominated you and your lovely blog for a Liebster Award.
Have a nice day!
Ana