Donnerstag, 17. Januar 2013

Knitted One Row Scarf

Dieses Muster ist meine absolute Nr. 1 für klassische Standardschals: "One Row (Handspun) Scarf". Hier auf Yarn Harlot's Blog hab ich das Muster vor Jahren gefunden (die 1 Reihe Muster steht am Ende des Posts) und seither verwende ich es immer wieder gerne für den einen oder anderen Schal. Es strickt sich so wunderbar einfach und sieht einfach klasse aus, ich liebe es! 
This pattern is my absolute no.1 for classical standard scarfs: "One Row (Handspun) Scarf". Here at Yarn Harlot's blog I found it years ago (the one row pattern is at the end of the post) and since then I gladly use it again and again for the one or other scarf. It's knitted so wonderfully easy and looks just excellent, I love it! 

Diesen schwarzen Schal hier bekam mein Paps zu Weihnachten. Klassischer kurzer Männerschal, perfekt um ihn einmal geschlungen oben in den Mantel zu stecken. Für ca. 27 x 130 cm habe ich 3 Knäule Regia Extra Twist Merino verbraucht. Das Garn ist prima, angenehm weich und kratzt überhaupt nicht am Hals!  Wenn ich mich recht entsinne, hatte ich Nadelstärke 3,5.
This black scarf my dad got for Christmas. Classic short men's scarf, perfect for wrapping once and putting it in the coat collar. For ca. 27 x 130 cm I needed 3 skeins Regia Extra Twist Merino. The yarn is super, comfortably soft and at the neck it doesn't itch at all! If I remember correctly, I used 3,5 mm needles.



Obwohl schon vor Jahren gestrickt, möchte ich Euch diesen orangen One Row Scarf aus einem Designergarn hier auch zeigen. Verblüffend, wie unterschiedlich das Muster bei anderem Garn wirkt, gell?
Although already knitted years ago I like to show you this orange One Row Scarf made of a designer yarn as well. It's amazing how different the pattern looks with another yarn, isn't it?


Übrigens: Herzlichen Dank auch für Eure Kommentare zum Wham-Bam Neckwarmer! So nett und motivierend, ich freu mich immer total darüber :-))
By the way: Thank you very much for your comments on the Wham-Bam Neckwarmer! So kind and motivating, I'm always totally happy about them :-))

Kommentare:

Alessandra hat gesagt…

Really like the black scarf!!!
happy weekend Nata,
xxx Ale

Hindustanka hat gesagt…

hi, Nata! I totally love the scarves! yes, the same pattern looks different in different yarn. I will think of using the same for scarf making for next Xmas or New Year gifts:)do you think I can knit if I only know the basic stitches?
have a wonderful day!

Weaver Birdie hat gesagt…

Its classy, perfect for men! Even the orange one looks very attractive!
Enjoy! :)

Ria Vos-Tiemissen hat gesagt…

What a lovely scarf. Nice and warm for these cold days!
Greets Ria

Natas Nest hat gesagt…

Thanks a lot!! Happy Sunday dear Ale :-) xxx

Natas Nest hat gesagt…

Hi & thank you very much :-). And yes, you surely will be able to do this with knowledge of the basic stitches! You only need to know how to knit and purl, and how to knit into back (knit not through the front part of stitch but through the back part) :-). Happy Sunday!

Natas Nest hat gesagt…

Thank you so much, nice that you like them both :-))
Happy Sunday!

Natas Nest hat gesagt…

Thanks a lot!! Have a nice Sunday, Ria :-))