Freitag, 12. Oktober 2012

My First Blog Award !!


Wie schon angedeutet, ich hab tatsächlich einen Award bekommen für meinen Blog!! Mein allererster überhaupt!! Bekommen habe ich ihn von der lieben Weaver Birdie, ihr toller Blog heißt I Love Handmade. Ich bin total happy, vielen vielen Dank :-)).
As already adumbrated, I really got an award for my blog!! My first one ever!! I've got it from dear Weaver Birdie, her great blog is named I love Handmade. I'm totally happy, thank you very very much :-)).

My dear English readers: The passages are a little longer, so for reasons of clarity I put the complete English text together, just scroll down up to the award button. Thanks!!


Es sind nun einige Regeln zu befolgen, wenn man diesen Award bekommt:
* Erzähle 11 Dinge von dir
* Beantworte 11 Fragen über dich
* Wähle 11 Blogs aus, die weniger als 100 Followers haben, nenne sie im Post und informiere sie
* Folge dem Blog der Person, die dich ausgezeichnet hat
* Besuche mindestens drei der Blogs, die sie aufgelistet hat
Nachdem du alle Regeln befolgt hast, kannst du den Award speichern und deinen Blog damit schmücken :-)

Wow, das war ne Menge!! Aber ich hab's geschafft ;-). Los geht's:

11 Dinge über mich selbst:

1. Häkeln ist meine absolute Leidenschaft, aber Stricken mag ich auch sehr gern. Ich muß einfach jeden Tag mindestens eins davon tun.
2. Ich mag alle handgearbeiteten Dinge und ich mache selber Papierbasteleien und ein wenig Fimo
3. Ich lese gern, am liebsten abends im Bett vor dem Einschlafen
4. Ich mag Poesie und Kunst
5. Ich liebe und sammele Matrioschkas und Postkarten (ich bin auch bei Postcrossing)
6. Meine absoluten Lieblingstiere sind Katzen (hab selbst eine), aber ich mag auch sehr gern Vögel, und Eichhörnchen, Ziegen, Schafe, Hühner und Esel
7. Meine Lieblingsfarbe ist Orange, und die Kombination von Rosa/Pink mit Hellgrün. Aber ich mag auch Gelb, Rot, Braun, Türkis, Lila, Hellblau, sowie Rosa/Pink und Grün generell. Ich hasse Royalblau, und Dunkelblau mag ich auch nicht.
8. Meine Lieblingsjahreszeit ist der Sommer. Jahrzehntelang mochte ich den Herbst am liebsten, aber seit ein paar Jahren liebe ich den Sommer wirklich.
9. "My home is my castle". Ich liebe es, daheim zu sein.
10. Langeweile ist mir völlig fremd. Die Tage sind immer viel zu kurz, um all das zu tun, was ich gern machen würde.
11. Das Internet ist mein Fenster zur Welt

11 Fragen:

Wie definierst du dich selbst?
Lebhaft, humorvoll, emotional ;-)
Was ist dein Lieblingsessen?
Salate, Pizza, Pellkartoffeln mit Quark
Bei dieser Fragestellung stand ich etwas auf dem Schlauch. - Seht selbst unten ;-)
Ich koche fast jeden Tag.
Was ist dein liebstes Dessert?
Eis
Wenn du dich für eine Zutat (ein Lebensmittel) entscheiden müßtest, was wäre es?
Tee! Ich mag Kaffee zwar auch gern, aber ich bin ein echter Tee-Fan
Wohin ging die schönste Reise, die du je gemacht hast?
Budapest
Was ist das beste Restaurant, in dem du je gegessen hast?
Ein türkisches, vor vielen Jahren
Magst du lieber Fleisch oder Fisch?
Fleisch. Aber noch lieber mag ich Gemüse ;-)
Was ist dein Lieblingskäse?
Schafskäse/Feta. Und ich liebe alle kräftigen Käsesorten, "Stinkkäse" & Co.
Dunkle oder Milchschokolade?
Beide ^^
Was ist das schlechteste Gericht, das du je gegessen hast?
Ein Zucchini-Bananen-Auflauf. Ich liebe Zucchini und ich mag Bananen, aber beides zusammen... igitt!

11 Blogs, die ich ausgewählt habe, um ihnen diesen Award zu verleihen (in alphabetischer Reihenfolge):

Araucarte Criacoes Artesanais

my world of wool
There where is Soleil 
Van Annas Hand
Wol en kleur

Ich hoffe, ich hab alle Regeln befolgt, und werd jetzt die lieben "Nominierten" informieren.
Herzlichen Glückwunsch, hoffentlich macht es Euch Spaß!




Now there are certain rules to follow when you get this award:
* Explain 11 things about you 
* Answer 11 questions about yourself 
* Choose 11 blogs that have less than 100 followers, name them in the post and inform them
* Follow the blog of the person which awarded ​​you 
* Visit at least three blogs awarded by that person
After having followed all the rules you can save the award and decorate your blog with it :-).


Wow, that was a lot to do! But I get it managed ;-). Let's go:


11 things about myself:


1. Crochet is my absolute passion, but I also like knitting very much. I really need to do at least one of both every day
2. I like all handmade things and do paperworks and a little of polymer clay works myself
3. I like to read, preferably in bed before falling asleep
4. I like poetry and art
5. I love and collect matryoshkas and postcards (I’m also a postcrosser)
6. My absolutely favorite animals are cats (have one myself), but I also like birds very much, and squirrels, goats, sheep, chicken and donkeys
7. My favorite color is orange, and the combination of rose/pink with light green. But I also like yellow, red, brown, turquoise, purple, light blue, and also rose/pink and green in general. I hate royal blue and don’t like dark blue.
8. My favorite season is summer. For decades I preferred autumn but for a couple of years I really love summer
9. “My home is my castle”. I love being at home
10. Boredom is foreign to me. Days always are too short for all the things I like to do
11. Internet is my window to the world



11 questions:

How do you define yourself?
Vivid, humorous, emotional ;-)
What is your favorite dish?
Salads, pizza, “potatoes in their jacket with quark”
Would you rather cook or you cook?
I cook nearly every day
What is your favorite dessert?
Ice cream
If you had to stay with an ingredient, what would it be?
Tea! I like coffee too, but I’m a real tea fan
What is the best trip you’ve done?
Budapest
What is the best restaurant you/ve eaten?
A Turkish one many years ago
Do you prefer meat or fish?
Meat. But much more I prefer vegetables ;-)
What is your favorite cheese?
Feta cheese. And I love all strong cheese types
Black or milk chocolate?
Both ^^
What is the worst dish you’ve tried?
A courgettes-bananas-casserole. I love courgettes and I like bananas, but both together… ugh!

11 blogs that I've chosen to give this award to are the following (listed alphabetically):

Araucarte Criacoes Artesanais

I hope I have followed all the rules and now I will notify the dear nominated.
Congratulations, hopefully you'll enjoy it!


Kommentare:

Alessandra hat gesagt…

Thank You Nata!!!!
You are so kind and I'm happy !!!!
I'll do my homework during the weekend, ;oD
xxx Alessandra

Preeti hat gesagt…

Congrats for the award Nata!

Franciens Haakwerk hat gesagt…

Thank you for nominating my blog. I have had allready an liebster blog award and after that I have decided not to accept any awards anymore. You have also a great blog! bye bye

Natas Nest hat gesagt…

My pleasure!! I'm glad you're happy about the award, enjoy the "homework" ;-)). Happy weekend! xxx

Natas Nest hat gesagt…

Hello Preeti, thanks, and nice to see you!! I'm glad you signed in :-). Have a great weekend!

Natas Nest hat gesagt…

Hello Francien, nice to see you here, and thanks for your compliment :-). It's no problem that you don't take another award, I know it's much work! Wishing you lots of followers for your nice blog :-). Have a nice weekend!

Soleil hat gesagt…

Hi Nata! Congratulations to your very first Award! And thank you so much for the award for me! I'm very pleased and I'm flattered that you thought of my blog. The award has a small pile of rules :)) I hope I will be able to handle them; if not, please do not be angry with me.
Thank you again, Nata!
Have a sunny day! (As we have now)
Olga Xx

Anna hat gesagt…

Hi Nata, thank you for the nomination. Liebe Grüsse, Anna

magia do tricô hat gesagt…

olá nata obrigada pela indicação fiquei muito feliz
seu blog também esta muito bonito,,vou tentar fazer este final de semana..estou com problemas na net mas espero conseguir
tenha um bom dia

Weaver Birdie hat gesagt…

Congrats! :) Yours is a lovely blog and it deserved an award. I am sure its just the beginning. Good luck and keep writing and keep visiting my blog. ;)

Natas Nest hat gesagt…

Hi Olga,
thanks! And don't worry about the rules, just try and if it not works for you it's no problem, I'm simply happy that I could please you with this award :-)). Have a nice sunday! xxx Nata

Natas Nest hat gesagt…

Hi Anna, I'm happy that you took the award! I've just written you someting on your post :-). Plezant Zondag!

Natas Nest hat gesagt…

Hi Tarciana, thanks, and how nice that you like the award :-). I keep my fingers crossed that your internet will make no more problems! Have a nice sunday :-))

Natas Nest hat gesagt…

Thank you so much, Shikha!! And I can only return the compliment :-)). Have a nice sunday!