Donnerstag, 6. September 2012

Deckchen / Doilies in Mauve & Orange

Guten Abend! Endlich komme ich dazu, Euch zwei neue Deckchen zu zeigen. Das wollte ich schon seit Tagen! Manchmal klappt es einfach nicht so, wie man will ;-)
Good evening! At long last I get around to show you two new doilies. I already wanted to do this since a couple of days! Sometimes things just don't work as desired ;-)

Aber vorweg erstmal ein herzliches Willkommen an meine neuen Leser, juchhu: Gartendrossel von Kreatives aus dem Drosselgarten, Ellimay, Katja von Versponnenes, und sebi1974. Toll, daß Ihr dabei seid, habt viel Spaß!
But first of all I like to welcome my new followers, yippee: Gartendrossel from Kreatives aus dem Drosselgarten, Ellimay, Katja from Versponnenes, and sebi1974. Great that you've joined, have fun!


Und jetzt ist es Zeit für ein dickes Dankeschön an Barbina von Little things made with love! Ich sah dieses wunderschöne Deckchen bei ihr, um genau zu sein hier und hier, das mußte ich unbedingt auch häkeln. Barbina war so nett mir zu helfen, weil ich Probleme mit dem japanischen Link hatte. Super lieb, vielen Dank!!
Now it's time for a big thankyou to Barbina from Little things made with love! I saw this beautiful doily at her blog, rather here and here, and absolutely had to crochet it, too. Barbina was so kind to help me because I had problems with the Japanese link. So nice, thanks a lot!!

Ich hab es mit Schachenmayr Catania und Nd. 3,0 gehäkelt, es ist ca. 22 cm groß.
It's crocheted with Schachenmayr Catania and a 3,0 mm hook, size is around 22 cm.


Das zweite Deckchen ist dieses sonnige hier. Die Anleitung ist aus einem alten Heftchen, "Filethäkeln leicht gemacht" Nr. 1/2008. Gehäkelt hab ich mit dünnem Baumwollgarn (566m/100g) und einer 1,5 mm Nadel. Leider hab ich vergessen, es vor dem Versand als Geschenk auszumessen, aber lt. Anleitung soll es ca. 44 cm sein.
The second doily is this sunny one. The pattern is from an old magazine,  "Filethäkeln leicht gemacht" Nr. 1/2008. It's crocheted with thin cotton yarn (566m/100g) and a 1,5 mm hook. Unfortunately I forgot to measure it before I send it as a gift, but the pattern says it must be approximately 44 cm.



Nun sag ich auch tschüs, denn ich hab heute noch nicht gehäkelt oder gestrickt, und ein Tag ohne Garn und Nadeln geht ja nunmal gar nicht :-)). Habt noch einen schönen Abend, bis bald!
Now I say goodbye, because I have not yet crocheted or knitted today, and a day without yarn and needles really doesn't work :-)). Have a nice evening, see you soon!



Kommentare:

Alessandra hat gesagt…

I really like the orange sunny one!!!
xxx Ale

versponnenes hat gesagt…

....Meine Güte... daran sehe ich wieder, dass ich nur Grobmotoriker bin... :O(

Toll!

Ein schönes Wochenende!
Katja

Svetlana Novitskaya hat gesagt…

WOW, this is so beautiful and gives sunny mood

Weaver Birdie hat gesagt…

These are so beautiful, specially the purple one. I have never tried a doily, they look complicated. But you have done a brilliant job, they are so neat and flawless. Awesome!

Natas Nest hat gesagt…

Thank you, Ale, I’m pleased you like it!
Have a nice weekend :-)))

Natas Nest hat gesagt…

Ach das stimmt ja nun wirklich nicht, Katja, Du machst so schöne Sachen!! Außerdem ist das eine Deckchen auch mit 3,0 gehäkelt ;-).
Danke & Dir auch ein schönes Wochenende!

Natas Nest hat gesagt…

Hi Veta, thanks! How nice that it could put some sunny feelings across :-).
I hope you got my e-mail? Have a nice weekend, dear!!

Natas Nest hat gesagt…

Thanks a lot, Weaver Birdie! These doilies really weren’t so complicated, the most timeconsuming was blocking the purple one ;-). Just try a doily, too! It’s so much fun. You may use thicker yarn and e.g. a 3,0 mm hook, that’s easier to start with. There are many nice doilies which are suitable for doily-beginners. Here are just a few examples I found on the web:

http://www.craftbits.com/project/easy-crochet-doily
http://www.crochetnmore.com/myfirstdoilybyvictoriagable.htm
http://www.crochetpatty.com/patterns/thread/bluedoily.html

Also not too complicated:
http://pandacrochet.8m.com/smhexdoily.html
http://pandacrochet.8m.com/cutiepie.html
http://pandacrochet.8m.com/torchstar.html

Or look at
http://www.crochetpatterncentral.com/directory/doilies.php
and find many many different doily patterns!

Enjoy & have a nice weekend :-)

Barbina hat gesagt…

Dein Deckchen ist ja super schön geworden! Gefällt mir sehr gut. Schön, dass ich helfen konnte!
Alles Liebe! xxBarbina

Natas Nest hat gesagt…

Prima daß es Dir auch gefällt! Danke nochmal, war echt lieb von Dir :-). Sonnige Grüße! xxx

Weaver Birdie hat gesagt…

Hey Nata! Thanks for the link. There is a huge list for doilies. I am having this uncontrollable urge to make one. Will look out for the easiest one and start my own first doily.
Have a great day! :)

Natas Nest hat gesagt…

You're welcome, Weaver Birdie! Have much fun watching all the doilies, and enjoy doing your first one. You will see, it will not be the last ;-). Have a great day, too! xxx