Montag, 9. Juli 2012

Spring Ripple und Wackelpuddingkunst

Hallo Ihr Lieben!

Vielen vielen Dank für die netten Glückwünsche! Ich freu mich total :-)).

Hello my lovelies, thank you so much for your kind congrats! I'm soo pleased :-))

Gestern hab ich was Neues angefangen, einen Spring Ripple Scarf nach der Anleitung von Angela Best auf Ravelry. Das Garn ist aus meinem Stash, Cotton-Plus von Junghans-Wolle (100 % Baumwolle mit einer LL von 125 m / 50 g), und ich häkel mit 3,5. Das Muster ist total simpel und läßt sich schön "nebenher" häkeln.

Yesterday I startet something new, a Spring Ripple Scarf according to Angela Best's pattern on Ravelry. The yarn is from my stash, Cotton-Plus from Junghans-Wolle (100 % cotton, yardage 125 m / 50 g) and I crochet with a 3,5 mm hook. The pattern is really simple and crocheted easily without big concentration.

 Als ich das Foto auf dem Balkon geschossen hab, hüpfte unten im Gras gerade ein Amselkerlchen rum, das mußt ich unbedingt schnell knipsen. Nicht doll geworden die Schnappschüsse, aber zeigen mag ich sie Euch trotzdem ;-).

While I was taking the photo on the balcony, a sweet blackbird boy was hopping around in the gras below. The snapshots aren't really good, but I wanted to show them to you even so ;-).

Und jetzt noch was Lustiges! Sohni wollte Wackelpudding. So weit, so gut. Irgendwie fand ich das dann so hübsch, wie die Muster der alten Schüsseln durchschienen, daß ich ein paar Fotos gemacht und Ausschnitte davon im PI (Photo Impact) gerahmt hab. Hier ist sie, die Wackelpuddingkunst!

And now something funny! Junior wanted jello. So far so good. Then I found the old bowls' designs shining through the jello so nicely that I took some photos and framed their details in PI (Photo Impact). Here it is, the jello art!

Waldmeister - Woodruff

Himbeere - Raspberry

Zitrone - Lemon

Das war's auch für heut, tschüs & bis bald!

That's all for today, bye for now!

Kommentare:

Penny hat gesagt…

Love your scarf, a beautiful pattern!

Natas Nest hat gesagt…

Hi Penny, thanks, I'm very pleased! I hope you like to come back from time to time :-)

Svetlana Novitskaya hat gesagt…

what a beautiful art jelly;-) I want to taste, but do not want to disturb the beauty.

Natas Nest hat gesagt…

Thanks, my dear! Teehee, Junior naturally didn't care very much about the pictures... "Oh, nice!" and - bang! His spoon was in ;-)

Marjo hat gesagt…

I love that scarf !!! A beauty....I love all kind of scarfs but this one I didn't see anywhere ....do you have a pattern of it ? Thanks for stopping by on my blog ...and became a follower , I also became a follower of your blog ...a lovely blog

Marjo